torsdag 1 juni 2017

Ett varmt Madrid

Hej!

Det är så varmt och skönt i Madrid nu, det är ca.30*C varje dag och solen strålar fr.om tidig morgon. När jag går till jobbet promenerar jag från mig i La Latina och korsar Plaza Mayor för att sedan ta metron från Sol. När man går över Plaxa Mayor runt kl09 bara bränner solen! Jag tycker det är så himla häftigt att det kan vara så varmt så tidigt på dagen haha. Hemma får man ju eventuellt uppleva den värmen vid kl15 en varm dag under högsommaren.

Till den som funderar på att åka till Madrid och vill ha sådär behagligt varmt och skönt väder hela tiden, åk nu!! Alla säger att juli sedan kommer bli nästintill outhärdligt, omkring 40-45*C hela tiden. Förstår EJ hur jag ska klara det, som är så varm hela tiden haha! Jag håller kärt i min spanska solfjäder som jag har köpt för 1,8€ ;)

En bild på Sakura som jag tog i när de blommade här i Retiro-parken!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej! Jaaa vad roligt att du tänkte kommentera!